![kult_dan_sevniski_grad_maj_15_06 kult_dan_sevniski_grad_maj_15_06](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/kulturni_dan_sevniski_grad_maj_2015/kult_dan_sevniski_grad_maj_15_06.jpg)
![pomladni_nastop_vila_10 pomladni_nastop_vila_10](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/pomladni_nastop_vila_2016/pomladni_nastop_vila_10.jpg)
![nerezine_4_razred_2018_dan_5_in_6_10 nerezine_4_razred_2018_dan_5_in_6_10](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/nerezine_4_razred_2018_dan_5_in_6/nerezine_4_razred_2018_dan_5_in_6_10.jpg)
![dav dav](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/druzenje_vdc_dec_2019/druzenje_vdc_dec_2019_12.jpg)
![IMG-2092 IMG-2092](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/svetovni_dan_zdravja_telovadba_2022/IMG-2092.jpg)
![Manca Manca](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/parada_ucenja_2023/Manca.jpg)
![Kulturni_praznik_feb_2023_01 Kulturni_praznik_feb_2023_01](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/kulturni_praznik_feb_2023/Kulturni_praznik_feb_2023_01.jpg)
![Pohod_zaposlenih_julij_2022_08 Pohod_zaposlenih_julij_2022_08](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/pohod_zaposlenih_julij_2022/Pohod_zaposlenih_julij_2022_08.jpg)
![20231003_105728 20231003_105728](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/erasmus_mobilnosti_okt_2023/20231003_105728.jpg)
![Gozdni_dan_uc_vseb_feb_2022_12 Gozdni_dan_uc_vseb_feb_2022_12](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/gozdni_dan_uc_vseb_feb_2022/Gozdni_dan_uc_vseb_feb_2022_12.jpg)
Člani projekta na šoli:
V projekt smo vključeni s še tremi slovenskimi šolami. Projekt je zastavljen kot eksperiment, saj Svet Evrope stremi k zbirki dobrih praks iz različnih (štirih) evropskih držav. V projekt smo se vključili marca 2023.
Namen je, da bi se lahko tujejezični učenci lažje vključevali v šolski sistem, tudi v svojem jeziku. Prav tako, da bi se na ta način senzibiliziralo ostale učence, da spoznajo, kako je lahko za drugojezične oz. tujejezične učence težko, če ne razumejo razlage rednega pouka.
V projekt so vključeni učenci naše šole od prvega do petega razreda ter učitelji, ki so vodje aktivov, ter romski pomočnici.
Z eksperimentom želimo izboljšati počutje otrok v šoli in posledično povečati uspešnost. Pri romskih starših vzbuditi zanimanje za otrokovo delo in napredek v šoli in povečati zaupanje ter pomembnost izobraževanja za nadaljnje vključevanje v družbo. Želimo razbijati stereotipe in odklonilno vedenje ter mišljenje ostalih staršev do Romov. Prav tako seznanjati starše vseh učencev o multikulturnosti v naši šoli, o pomembnosti poznavanja večjezičnosti za uspešno integracijo vseh učencev v šolski sistem. Na šoli imamo namreč učence, ki prihajajo iz Hrvaške, Bosne, Kosova, Grčije, Moldavije, Kitajske in seveda Rome, ki so državljani Slovenije, tu živijo, a govorijo svoj jezik.
Narejeno je bilo veliko aktivnosti tako na ravni šole kot tudi na ravni razredov. Projekt je šele na začetku zato imamo še veliko priložnosti, da v sam pouk uvedemo aktivnosti za katere mislimo, da uspešno vplivajo in delujejo na klimo v razredu in dobro počutje tujejezičnih otrok. Ob obisku gospoda Davida Little-a, profesorja jezikoslovja, smo bili z njegove strani deležni navdušenja in pozitivnega odziva. Še posebej je bil navdušen nad učenkami, ki so s pomočjo romskih pomočnic (Sonje in Zine) ustvarili plesno skupino VSI ZA VSE, v katero so vključene učenke iz kar petih različnih držav.
NOVICE PROJEKTA
Prvi novičnik projekta
Januarja 2024 je izšel prvi novičnik projekta VROV, v katerem so predstavljene posamezne države in same šole, ki sodelujejo v projektu. Ogledate si ga lahko na povezavi:
Kakovostno vključevanje Romov v vzgojo in izobraževanje
Projekt VROV je bil predstavljen na Uradovem petku. Marta Novak je govorila o aktivnostih, ki jih izvajamo šole, ki so vključene v projekt. Omenila je tudi razredni romski slovar in vključitev romskih učencev v šolo v naravi kot primera dobre prakse z naše šole. Posnetek konference si lahko ogledate na povezavi.