![namizni_tenis_tekm_02 namizni_tenis_tekm_02](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/podr_prv_namizni_tenis_2015/namizni_tenis_tekm_02.jpg)
![roj_dan_blaz_jan_5_01 roj_dan_blaz_jan_5_01](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/rojstni_dan_blaz_jan_05_2015/roj_dan_blaz_jan_5_01.jpg)
![soncki_februar_2016_17 soncki_februar_2016_17](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/soncki_februar_2016/soncki_februar_2016_17.jpg)
![podr_tekm_atl_2016_05 podr_tekm_atl_2016_05](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/podrocno_tekmovanje_atletika_2016/podr_tekm_atl_2016_05.jpg)
![DSC_0546 DSC_0546](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/nasi_ucenci_iz_vasih_krajev_april_2023/DSC_0546.jpg)
![SVN_1R_2dan_maj_2023_05 SVN_1R_2dan_maj_2023_05](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/svn_1r_2dan_maj_2023/SVN_1R_2dan_maj_2023_05.jpg)
![DSC_0557 DSC_0557](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/nasi_ucenci_iz_vasih_krajev_april_2023/DSC_0557.jpg)
![planinski_dan_jurciceva_pot_2020_19 planinski_dan_jurciceva_pot_2020_19](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/planinski_dan_jurciceva_pot_2020/planinski_dan_jurciceva_pot_2020_19.jpg)
![IMG_20240322_130508 IMG_20240322_130508](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/opb_marec_2024/IMG_20240322_130508.jpg)
V oktobru smo izvedli naravoslovni dan za 7. razrede z naslovom Vpliv človeka, v sklopu katerega smo pripravili delavnico Kroženje snovi v naravi.
V prvem delu delavnice smo učence vzpodbudili k razmisleku: od kje toliko odpadkov v naravi, kje ti odpadki končajo, kakšne posledice imajo odpadki na naravo in kaj ter kako bi lahko ravnanje z odpadki izboljšali.
Večina učencev je razmišljala enako. Odpadke proizvajamo ljudje, odvržemo jih ljudje, na naravo pri tem ne pomislimo. Ravnanje z odpadki pa se izboljšuje, saj odpadke ločujemo in jih recilkliramo.
Dobili so nov izziv: ali tudi narava sama proizvaja odpadke? V ekosistemih se vrši veliko procesov. Neživi dejavniki vplivajo na živo naravo, organizmi so med seboj prepleteni in odvisni drug od drugega. Kje so odpadki? V pomoč pri razmišljanju so dobili delovni list, na katerem je bila slika rastline in sonca. Sprva niso vedeli, kaj naj z njim. Nato so se pa le spomnili na fotosintezo in razmišljanje je steklo, delovni listi so bili kar naenkrat polni.
Z znanjem, ki ga že imajo o kroženju plinov in kroženju vode v naravi so ugotovili, da ima narava zelo dober sistem kroženja snovi, pri katerem ne nastajajo odpadki. Veliko učencev je spoznalo, da ni dovolj da odpadke recikliramo, pač pa da bi se morali potruditi in delovati tako kot Zemlja – brez odpadkov. To je bila iztočnica za ogled videa: Ponovni razmislek o napredku.
Nato so se razdelili v skupine, znotraj katerih so zasnovali in oblikovali zgodbo o življenju izdelka (npr.: plastenka, plastična embalaža namaza, embalaža čipsa, …). Svojo zgodbo so predstavili sošolcem.
Po končanem dnevu ugotavljamo:
To je bilo razvidno tako iz diskusije kot tudi iz njihovih izdelkov zgodb, ki so bile po večini linearne, nekateri pa so pripravili zelo lepe krožne življenjske zgodbe izdelka.
Velik vpliv o razmišljanju z ravnanjem odpadkov imajo zgled v domačem okolju in seveda tudi šolskem. Bolj kot bomo spodbujali krožno gospodarstvo, bolj nam bo narava hvaležna.