![namizni_tenis_tekm_02 namizni_tenis_tekm_02](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/podr_prv_namizni_tenis_2015/namizni_tenis_tekm_02.jpg)
![roj_dan_blaz_jan_5_01 roj_dan_blaz_jan_5_01](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/rojstni_dan_blaz_jan_05_2015/roj_dan_blaz_jan_5_01.jpg)
![soncki_februar_2016_17 soncki_februar_2016_17](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/soncki_februar_2016/soncki_februar_2016_17.jpg)
![podr_tekm_atl_2016_05 podr_tekm_atl_2016_05](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/podrocno_tekmovanje_atletika_2016/podr_tekm_atl_2016_05.jpg)
![DSC_0546 DSC_0546](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/nasi_ucenci_iz_vasih_krajev_april_2023/DSC_0546.jpg)
![SVN_1R_2dan_maj_2023_05 SVN_1R_2dan_maj_2023_05](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/svn_1r_2dan_maj_2023/SVN_1R_2dan_maj_2023_05.jpg)
![DSC_0557 DSC_0557](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/nasi_ucenci_iz_vasih_krajev_april_2023/DSC_0557.jpg)
![planinski_dan_jurciceva_pot_2020_19 planinski_dan_jurciceva_pot_2020_19](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/planinski_dan_jurciceva_pot_2020/planinski_dan_jurciceva_pot_2020_19.jpg)
![IMG_20240322_130508 IMG_20240322_130508](https://os-leskovec.si/wp-content/blogs.dir/3066/files/opb_marec_2024/IMG_20240322_130508.jpg)
Naša šola se je v šolskem letu 2021/22 pridružila Mreži gozdnih vrtcev in šol Slovenije, s katero upravlja Inštitut za gozdno pedagogiko in ima podporo pri Zavodu RS za šolstvo.
Gozdne šole ponujajo odmik od današnje standardizirane vzgoje in poučevanja. Pri doseganju ciljev, učitelji upoštevajo otrokove naravne značilnosti in potrebe odraščanja: gibanje, iskanje izzivov, ki so potrebni za razvoj nevrološkega sistema, svoboda, prosta igra, raziskovanje, gradnja socialnih odnosov … To je poučevanje, ki prinaša nove priložnosti, več avtonomije, vseživljenjsko učenje, raziskovanje, odkrivanje bogastva virov, samozavest, samozaupanje, ustvarjalnost in pozitivno učno klimo. Vse našteto velja tako za pedagoške delavce kot otroke.
Gozdna pedagogika je metoda okoljskega vzgajanja in izobraževanja, ki ne ponuja samo spoznavanje gozda oz. narave, ampak bistveno posega tudi v vzgojo in celostni razvoj tako otrok kot odraslih. Je recept za zdrav um, umirjen in optimalen razvoj vseh nas. Gozd oblikuje vrednote, ki se ne odražajo samo v pozitivnem odnosu do narave in okolja, ampak tudi v ustreznem doživljanju samega sebe in življenja.
Učitelji, ki že izvajamo gozdne dneve menimo, da so stiki z naravo pomembna predpostavka za zdrav duševni razvoj otrok. Gozd, travnik, polje, potok, zelenje, drevesa, živali, sveži zrak, vse to ima bogata naravna učilnica, ki ima za strop nebo in otroke pritegne k zaznavanju in spontanemu raziskovanju. Narava jih v svoji moči umirjenosti tudi motivira za učenje, sodelovanje, razvoj govora, navezovanje stikov, občutek pripadnosti skupini, medsebojno sodelovanje in pomoč in jim omogoča razvoj motoričnih veščin ustvarjalnosti, kritičnega razmišljanja in reševanja problemov.
Na srečo imamo v bližnji okolici šole več mirnih kotičkov v naravi, v katerih s prilagoditvami dosegamo vse učne cilje. V gozdu je mogoče uresničiti vse učne cilje pri vseh predmetih, s primernimi in dobro načrtovanimi aktivnostmi, katerim je dodano še koristno gibanje na svežem zraku. Največjo prednost vidimo v večsenzornem učenju in krepljenju vestabularnega sistema.
Iz gozdnega dne se razredi vedno vrnejo razvedreni, odzivi otrok so navdušujoči, saj vedno sprašujejo, kdaj gredo spet v gozd. Vsakokrat pridejo iz gozda bogatejši za različne izkušnje in doživetja. Tudi starši podpirajo tovrstne dneve. Gozd ponuja izkustveno učenje za kvalitetno življenje. Stik z naravo je enako pomemben kot redno gibanje in zdrava prehrana, zato naj velja: “POVEZUJMO SE Z NARAVO!“.
Nataša Račič, vodja projekta