Znanje in modrost – povzetek
Kot smo že zapisali, je naše delovanje v okviru programa Etika in vrednote organizirano tako, da v določenem obdobju več pozornosti namenimo določeni vrednotni domeni. Seveda to ne pomeni, da izven tega vrednote zanemarimo. Tako smo se do konca aprila v večji meri ukvarjali z vrednotami s področja Znanje in modrost, ki je vključevalo vrednote: resnica, miselna odprtost, razumnost, perspektiva, odgovornost, ljubezen do učenja in znanja in zmernost.
Svoje aktivnosti so učenci predstavljali na oglasnih deskah, strokovne delavce pa smo pozvali, da so zapisali, kaj so z učenci izvajali. Tako se je izkazalo, da so:
– na razrednih urah, znotraj pouka in pri drugih dejavnostih namenili več pogovora na temo znanje, kako do njega, kje se učimo, učenje za poklic, učenje od starejših … Spodbujali so ozaveščenost glede lastnega znanja in modrosti ter prepoznavanje tega pri drugih;
– brali so zgodbice in knjige na to temo in se potem o tem pogovarjali, dramatizirali, ustvarjali;
– ogledali so si film na to temo in se po ogledu pogovorili;
– opisali osebe iz domačega kraja in svetovno znane osebnosti, ki jih je odlikovalo predvsem znanje, naredili plakate;
– v knjižnici je bilo posebej izpostavljeno izbrano gradivo na to temo;
– pridobivali so nova znanja in izkušnje (naredili hotel za žužke, gradili stolp iz časopisnega papirja, reševali problemske naloge);
– naredili videoposnetek – kako se učiti (O učenju);
– naredili razredno raziskavo o šolskem uspehu razreda